Instagram|אינסטגרם
הוא יישום חינמי לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים של עד כ60 שניות (דקה), כאשר כל שיתוף נקרא "פרסום" (Post), המפותח ומופעל על ידי חברה בשם זה (.Instagram Inc). היישום מאפשר למשתמש לצלם תמונות ולאחר מכן לשתף אותן ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, פליקר, טאמבלר, פורסקוור), בדואר אלקטרוני וכן "לעקוב" אחרי משתמשים אחרים באמצעות הרשת החברתית של אינסטגרם, שם ניתן לצפות ולהגיב על פוסטים של אחרים. עוד מאפשר היישום הוספה של מסננים גרפיים שונים המשדרגים את חזות הפוסטים ומעניקים להם מראה שונה. בנוסף לכך, מעניק היישום לפוסטים מראה מיושן ונוסטלגי כאשר הוא מגדיר לכל תמונה צורת ריבוע (במקום הצורה המלבנית הנפוצה).
בדצמבר 2011 זכה היישום בתואר "היישום של השנה" במסגרת תחרות היישומים של אפל. החברה ומפתחיה זכו בשלל פרסים על פיתוחו של היישום[
היסטוריה:
אינסטגרם נוצרה בשנת 2010 בסן פרנסיסקו, קליפורניה, תוך כדי פיתוח יישום אחר לסלולר בשם burbn. מפתחיה, קווין סיסטורם ומייק קריגר, פיתחו תחילה יישום חדשני מבוסס HTML5 שתוכנן לספק מגוון שירותים מבוססי מיקום. בשלב מסוים במהלך הפיתוח החליטו השניים כי burbn כבד מדי ומסורבל וכי אם ברצונם להצליח, עליהם להתמקד בתחום אחד בלבד מתוך שלל האפשרויות שמציע היישום. הם החלו בפיתוח אבטיפוס המתמקד באפשרויות הצילום בלבד שהציעה burbn והחליטו לקרוא לה בשם "אינסטגרם" (Instagram) מלשון "מידי" באנגלית (instant) וÎtelegram - מברק. פיתוח היישום החדש, אינסטגרם, ארך 8 שבועות בלבד, זאת לאחר שהתשתית כבר הייתה קיימת.
היישום הושק באוקטובר 2010 למכשירי iPhone, þiPad ו-iPod Touch מתוצרת אפל. באפריל 2012 נוספה האפשרות להפעילה במכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד.
בדצמבר 2010 דיווחה אינסטגרם על מיליון משתמשים רשומים לאינסטגרם. ביוני 2011 דווח על חמישה מיליון משתמשים, ובאותה שנה בחודש ספטמבר דיווחה החברה על עשרה מיליון משתמשים. במרץ 2012 מנתה הרשת החברתית 25 מיליון משתמשים רשומים. במרץ 2014 דיווחה החברה כי הגיעה ל-200 מיליון משתמשים רשומים.
ביולי 2011 הודיעה אינסטגרם כי עד תאריך זה הועלו לרשת 100 מיליון תמונות באמצעות היישום. באוגוסט 2011 דווח כי הועלו עד זמן זה 150 מיליון תמונות. נכון לינואר 2012 הועלו לרשת למעלה מ-400 מיליון תמונות על ידי המשתמשים (קצב של 60 תמונות לשנייה).
באפריל 2012 הודיעה פייסבוק כי היא קונה את חברת אינסטגרם, שבה 13 עובדים בלבד, תמורת מיליארד דולר.
ביוני 2013 הודיעה פייסבוק על שדרוג האפליקציה שמעתה תוכל לתמוך ביצירת סרטונים קצרים בני 15 שניות.
בנובמבר 2013 אינסטגרם הודיעה שהיא זמינה מעתה גם ב-Windows Phone בגרסת בטא בלבד.
הוא יישום חינמי לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים של עד כ60 שניות (דקה), כאשר כל שיתוף נקרא "פרסום" (Post), המפותח ומופעל על ידי חברה בשם זה (.Instagram Inc). היישום מאפשר למשתמש לצלם תמונות ולאחר מכן לשתף אותן ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, פליקר, טאמבלר, פורסקוור), בדואר אלקטרוני וכן "לעקוב" אחרי משתמשים אחרים באמצעות הרשת החברתית של אינסטגרם, שם ניתן לצפות ולהגיב על פוסטים של אחרים. עוד מאפשר היישום הוספה של מסננים גרפיים שונים המשדרגים את חזות הפוסטים ומעניקים להם מראה שונה. בנוסף לכך, מעניק היישום לפוסטים מראה מיושן ונוסטלגי כאשר הוא מגדיר לכל תמונה צורת ריבוע (במקום הצורה המלבנית הנפוצה).
בדצמבר 2011 זכה היישום בתואר "היישום של השנה" במסגרת תחרות היישומים של אפל. החברה ומפתחיה זכו בשלל פרסים על פיתוחו של היישום[
היסטוריה:
אינסטגרם נוצרה בשנת 2010 בסן פרנסיסקו, קליפורניה, תוך כדי פיתוח יישום אחר לסלולר בשם burbn. מפתחיה, קווין סיסטורם ומייק קריגר, פיתחו תחילה יישום חדשני מבוסס HTML5 שתוכנן לספק מגוון שירותים מבוססי מיקום. בשלב מסוים במהלך הפיתוח החליטו השניים כי burbn כבד מדי ומסורבל וכי אם ברצונם להצליח, עליהם להתמקד בתחום אחד בלבד מתוך שלל האפשרויות שמציע היישום. הם החלו בפיתוח אבטיפוס המתמקד באפשרויות הצילום בלבד שהציעה burbn והחליטו לקרוא לה בשם "אינסטגרם" (Instagram) מלשון "מידי" באנגלית (instant) וÎtelegram - מברק. פיתוח היישום החדש, אינסטגרם, ארך 8 שבועות בלבד, זאת לאחר שהתשתית כבר הייתה קיימת.
היישום הושק באוקטובר 2010 למכשירי iPhone, þiPad ו-iPod Touch מתוצרת אפל. באפריל 2012 נוספה האפשרות להפעילה במכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד.
בדצמבר 2010 דיווחה אינסטגרם על מיליון משתמשים רשומים לאינסטגרם. ביוני 2011 דווח על חמישה מיליון משתמשים, ובאותה שנה בחודש ספטמבר דיווחה החברה על עשרה מיליון משתמשים. במרץ 2012 מנתה הרשת החברתית 25 מיליון משתמשים רשומים. במרץ 2014 דיווחה החברה כי הגיעה ל-200 מיליון משתמשים רשומים.
ביולי 2011 הודיעה אינסטגרם כי עד תאריך זה הועלו לרשת 100 מיליון תמונות באמצעות היישום. באוגוסט 2011 דווח כי הועלו עד זמן זה 150 מיליון תמונות. נכון לינואר 2012 הועלו לרשת למעלה מ-400 מיליון תמונות על ידי המשתמשים (קצב של 60 תמונות לשנייה).
באפריל 2012 הודיעה פייסבוק כי היא קונה את חברת אינסטגרם, שבה 13 עובדים בלבד, תמורת מיליארד דולר.
ביוני 2013 הודיעה פייסבוק על שדרוג האפליקציה שמעתה תוכל לתמוך ביצירת סרטונים קצרים בני 15 שניות.
בנובמבר 2013 אינסטגרם הודיעה שהיא זמינה מעתה גם ב-Windows Phone בגרסת בטא בלבד.
שימוש:
היישום בנוי בסגנון הרשת החברתית טוויטר, כלומר המשתמש יכול לבחור אחרי אילו אנשים הוא רוצה "לעקוב" וכך לראות את התמונות והסרטונים שהם משתפים בדף הפיד שלו. בנוסף, יכול המשתמש בעצמו לשתף תמונות שצילם, להחיל עליהם מספר פילטרים המשפרים את חזות התמונה ולשתף באמצעות היישום במגוון רחב של אפשרויות הכוללות את הרשתות החברתיות, דואר אלקטרוני ושירותים נוספים מבוססי מיקום.
לאחר ההורדה מחנות היישומים ורישום המשתמש היישום מוכן לשימוש. בתחילת השימוש ניתן לבחור מהיכן לייבא חברים על מנת שחווית השיתוף תהיה שלמה ומקיפה יותר.
היישום מורכב מ-5 לשוניות:
FEED: דף הבית של היישום שבו יוכל המשתמש לראות את התמונות והסרטונים של כל האנשים שאחריהם בחר לעקוב.
EXPLORE: המשתמשים באינסטגרם בוחרים את התמונות הפופולריות ביותר של משתמשי האפליקציה ואלו מוצגים בדף אחד.
SHARE: דף זה מאפשר למשתמשים לשתף את התמונות שלהם. ניתן לצלם תמונות חדשות באמצעות היישום או להשתמש בתמונה מספריית התמונות בטלפון החכם. לאחר בחירת הפילטר הרצוי לתמונה, ניתן ללחוץ על ה-V הירוק ומשם לעבור לאפשרויות השיתוף.
NEWS: דף המרכז את כל העדכונים של רשת האינסטגרם: מי אהב את התמונות של המשתמש ומי עוקב אחריו.
USER: דף הגדרות המשתמש, בו ניתן להזמין חברים, לצפות בתמונות שהמשתמש אהב ולערוך את הפרופיל
לאחר ההורדה מחנות היישומים ורישום המשתמש היישום מוכן לשימוש. בתחילת השימוש ניתן לבחור מהיכן לייבא חברים על מנת שחווית השיתוף תהיה שלמה ומקיפה יותר.
היישום מורכב מ-5 לשוניות:
FEED: דף הבית של היישום שבו יוכל המשתמש לראות את התמונות והסרטונים של כל האנשים שאחריהם בחר לעקוב.
EXPLORE: המשתמשים באינסטגרם בוחרים את התמונות הפופולריות ביותר של משתמשי האפליקציה ואלו מוצגים בדף אחד.
SHARE: דף זה מאפשר למשתמשים לשתף את התמונות שלהם. ניתן לצלם תמונות חדשות באמצעות היישום או להשתמש בתמונה מספריית התמונות בטלפון החכם. לאחר בחירת הפילטר הרצוי לתמונה, ניתן ללחוץ על ה-V הירוק ומשם לעבור לאפשרויות השיתוף.
NEWS: דף המרכז את כל העדכונים של רשת האינסטגרם: מי אהב את התמונות של המשתמש ומי עוקב אחריו.
USER: דף הגדרות המשתמש, בו ניתן להזמין חברים, לצפות בתמונות שהמשתמש אהב ולערוך את הפרופיל
השפעות:
השפעה אמנותית
בתערוכת Instaart (אוצרים: מייקי חפץ וחן ג'יין זוהר) בתל אביב הוצגו 300 יצירות של 100 אנשים, אשר נוצרו כולם באמצעות היישום ונועדו להציג פיסות מציאות שונות הדעות חלוקות בקרב צלמים מקצועיים על ההשפעות של אינסטגרם על האמנות. מצד אחד, ישנם צלמים מקצועיים אשר משתמשים בעצמם באפשרויות הרבות שמציעה להם אינסטגרם. אך מצד שני, ישנם צלמים אשר דעתם על אמנות האינסטגרם היא שלילית, והם טוענים כי כל תמונה אשר תעובד באינסטגרם, תצא יפה בשל מגוון הפילטרים הרחב שמציע היישום, ובעקבות זאת הערך של הצילום האמנותי המקצועי יורד.
השפעה בתחום הפרסום והשיווק
הכניסה של יישום אינסטגרם לתחום הפרסום והשיווק היה בלתי נמנע וזאת בשל הפופולריות ההולכת וגוברת שלו. ההצלחה המסחררת של היישום הובילה גופים מסחריים שונים להשתמש בה לפרסום תמונות של מוצרי המותגים שלהם וכן של המסר של המותגים שלהם. הפרסום ביישום נעשה גם באמצעות המשתמשים הפרטיים אשר מצלמים תמונות של המותגים השונים ומשתפים אותם ברשת. רשת CBS השתמשה באינסטגרם על מנת לפרסם את סדרת הטלוויזיה NCIS לוס אנג'לס. הרשת ביקשה מצופיה להוריד את היישום, לעקוב אחר התוכנית ולאחריה לפרסם ולשלוח תמונות מסביבת מגוריהם כאשר בתום התחרות תיבחר תמונה מנצחת אשר תזכה להופיע בפרק הסיום של העונה. גוף מסחרי נוסף שיצא בקמפיין אינסטגרמי הוא מותג האופנה טופשופ, במהלכו יכולים קוני הרשת להצטלם בחנויות הרשת שהם לבושים בבגדי המותג, לבחור את אחד מהמסננים של היישום, לפרסם את התמונה בפייסבוק שלהם ושל המותג ולבסוף לקבל את התמונה על גבי גלויה מודפסת.
שימוש בקרב ידוענים
האינסטגרם משך אליו גם ידוענים אשר בעברם נהגו לקדש את פרטיותם. בעוד שמרבית המפורסמים לא משתפים פעולה ואף מתחמקים ומתעמתים עם צלמי הפפראצי, הם מעלים לרשת האינסטגרם תמונות מרגעים אישיים בחייהם. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר בישראל היא בר רפאלי, שלא אחת התעמתה עם צלמים שניסו לצלם אותה בפעולות יומיומיות ופרטיות. לרפאלי יש חשבון אינסטגרם עם יותר ממיליון עוקבים, היא משתפת את העוקבים אחריה במסעותיה בעולם, בתחביביה ובחיי הפנאי שלה.
ידוען נוסף שאינו משתף פעולה הוא ציון ברוך, לרוב הוא נמנע מלהצטלם לפפראצי ואף מסתיר את פניו. אולם, כמו רפאלי גם לציון ברוך חשבון אינסטגרם, שם הוא חושף בנות זוג חדשות, את תחביבי הציור שלו וטיולים בעולם עם חבריו.
חלק מהידוענים בישראל עורכים תחרויות פופולריות ביניהם. אחת התחרויות המתוקשרות בישראל החלה בינואר 2012 והתרחשה בין הדוגמנית בר רפאלי לבין מנחה הטלוויזיה אסי עזר, ובמהלכה הודיע עזר לרפאלי שאם תעקוף אותו במספר העוקבים, הוא יסגור את החשבון. גם פוליטיקאים ישראלים מפרסמים תמונות באמצעות היישום, בין היתר עושים זאת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן והשר משה יעלון[דרוש מקור].
שיווק באינסטגרם
כיום אלפי משווקים משתמשים ברשת החברתית על מנת לשווק את החברות העבודות איתם. לעתים חנויות בגדים מפרסמות את מרכולתן על ידי תמונות, תוך הפניית הלקוחות לאתר החנות לרכישת הבגדים.
בתערוכת Instaart (אוצרים: מייקי חפץ וחן ג'יין זוהר) בתל אביב הוצגו 300 יצירות של 100 אנשים, אשר נוצרו כולם באמצעות היישום ונועדו להציג פיסות מציאות שונות הדעות חלוקות בקרב צלמים מקצועיים על ההשפעות של אינסטגרם על האמנות. מצד אחד, ישנם צלמים מקצועיים אשר משתמשים בעצמם באפשרויות הרבות שמציעה להם אינסטגרם. אך מצד שני, ישנם צלמים אשר דעתם על אמנות האינסטגרם היא שלילית, והם טוענים כי כל תמונה אשר תעובד באינסטגרם, תצא יפה בשל מגוון הפילטרים הרחב שמציע היישום, ובעקבות זאת הערך של הצילום האמנותי המקצועי יורד.
השפעה בתחום הפרסום והשיווק
הכניסה של יישום אינסטגרם לתחום הפרסום והשיווק היה בלתי נמנע וזאת בשל הפופולריות ההולכת וגוברת שלו. ההצלחה המסחררת של היישום הובילה גופים מסחריים שונים להשתמש בה לפרסום תמונות של מוצרי המותגים שלהם וכן של המסר של המותגים שלהם. הפרסום ביישום נעשה גם באמצעות המשתמשים הפרטיים אשר מצלמים תמונות של המותגים השונים ומשתפים אותם ברשת. רשת CBS השתמשה באינסטגרם על מנת לפרסם את סדרת הטלוויזיה NCIS לוס אנג'לס. הרשת ביקשה מצופיה להוריד את היישום, לעקוב אחר התוכנית ולאחריה לפרסם ולשלוח תמונות מסביבת מגוריהם כאשר בתום התחרות תיבחר תמונה מנצחת אשר תזכה להופיע בפרק הסיום של העונה. גוף מסחרי נוסף שיצא בקמפיין אינסטגרמי הוא מותג האופנה טופשופ, במהלכו יכולים קוני הרשת להצטלם בחנויות הרשת שהם לבושים בבגדי המותג, לבחור את אחד מהמסננים של היישום, לפרסם את התמונה בפייסבוק שלהם ושל המותג ולבסוף לקבל את התמונה על גבי גלויה מודפסת.
שימוש בקרב ידוענים
האינסטגרם משך אליו גם ידוענים אשר בעברם נהגו לקדש את פרטיותם. בעוד שמרבית המפורסמים לא משתפים פעולה ואף מתחמקים ומתעמתים עם צלמי הפפראצי, הם מעלים לרשת האינסטגרם תמונות מרגעים אישיים בחייהם. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר בישראל היא בר רפאלי, שלא אחת התעמתה עם צלמים שניסו לצלם אותה בפעולות יומיומיות ופרטיות. לרפאלי יש חשבון אינסטגרם עם יותר ממיליון עוקבים, היא משתפת את העוקבים אחריה במסעותיה בעולם, בתחביביה ובחיי הפנאי שלה.
ידוען נוסף שאינו משתף פעולה הוא ציון ברוך, לרוב הוא נמנע מלהצטלם לפפראצי ואף מסתיר את פניו. אולם, כמו רפאלי גם לציון ברוך חשבון אינסטגרם, שם הוא חושף בנות זוג חדשות, את תחביבי הציור שלו וטיולים בעולם עם חבריו.
חלק מהידוענים בישראל עורכים תחרויות פופולריות ביניהם. אחת התחרויות המתוקשרות בישראל החלה בינואר 2012 והתרחשה בין הדוגמנית בר רפאלי לבין מנחה הטלוויזיה אסי עזר, ובמהלכה הודיע עזר לרפאלי שאם תעקוף אותו במספר העוקבים, הוא יסגור את החשבון. גם פוליטיקאים ישראלים מפרסמים תמונות באמצעות היישום, בין היתר עושים זאת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן והשר משה יעלון[דרוש מקור].
שיווק באינסטגרם
כיום אלפי משווקים משתמשים ברשת החברתית על מנת לשווק את החברות העבודות איתם. לעתים חנויות בגדים מפרסמות את מרכולתן על ידי תמונות, תוך הפניית הלקוחות לאתר החנות לרכישת הבגדים.
סמל האינסטגרם הישן:
סמל האינסטגרם החדש:
מפתח: פייסבוק
תאריך השקה: 6 באוקטובר 2010
גרסה אחרונה: 8.2.0
בÎ3 ביוני 2016
מערכת הפעלה: iOS גרסה 7.0 ומעלה
אנדרואיד: גרסה 2.2 ומעלה
ווינדוס פון 8
ווינדוס 10 מובייל
סוג רישיון: תוכנה חינמית
קטגוריה: אפליקציה
instagram.com
מקווה שאהבתם את האשכול קרדיט לויקיפדיה על האשכול , האינסטגרם שלי :Shira sharvit
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%...ite_note-3